A Serpince - Ez itt az Oldalas helye. A Serpincében megtalálható 7 különböző fajta Mangalica oldalas és Szürkemarha ribeye steakek. 9 fajta sör.

Certificate of Excellence

Certificate of Excellence

powered by TripAdvisor

Vörös Postakocsi Étterem Facebook-on

HungaroPass Kedvezménykártya

Ráday SOHO egyesület tagja

web hosting

 

 

 


Ajandekutalvany 10% kedvezmény

Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Folyamatosan értesítjük újdonságainkról, kedvezményeinkről, rendezvényeinkről!
Név:
E-mail cím:
 

Budapest Restaurant Budapest Restaurant Budapest Restaurant Budapest Restaurant Budapest Restaurant Budapest Restaurant Budapest Restaurant

Tradicionális és modern magyar konyha
Magyar Cigány Élőzene
Szabadtéri terasz
Asztalfoglalás ajánlott
Ajándékutalvány

Legközelebbi rendezvények, bankett, borvacsora, bor, sör és pálinka kóstoló

 
Vörös Postakocsi Étterem Facebook-on facebook Kattintson ide...

ETIKETT

A borravalót társadalmi vagy magánerkölcsi megfontolásból sokan elítélik. A megítéléstől függetlenül a világszerte érvényesülő gyakorlat az, hogy bizonyos szolgáltatásokért borravalót illik adni, ez elől nem térhetünk ki, és a helyi szokásokhoz kell alkalmazkodni.

A borravalóadás etikettje:

Étteremben is sok helyen szokás, hogy a számla tartalmazza a kiszolgálás, illetve a felszolgálás díját, ami ugyancsak 10-15%. Főleg az alsó határ közelében illik némi további borravalót az asztalon a számla mellett a tányéron hagyni. Amennyiben étel és az ital külön számlán szerepel, külön jár a borravaló is. (Ma már kiment a gyakorlatból.)

A borravaló mértéke a klasszikus hagyományok szerint a számla 10%-a, ma azonban általában nagyobb, maximálisan 15%. Az alsó határ felé közeledik, ha a szolgáltatás minősége gyenge, vagy az igénybevevő nincs azzal megelégedve, vagy a számla összege viszonylag nagy.

A felső határ felé közeledik, ha az igénybevevő a szolgáltatást jónak, nagyon udvariasnak, figyelmesnek tartja, magasabb osztályú, bizonyos „előkelő" szállodákban, éttermekben, különleges kérések teljesítése esetén (az étel speciális elkészítése, gyorsaság stb.), kisebb összegű számla esetén, helytől és helyzettől függően.

A borravalót sok helyen intézményesítették, azaz már a számlában szerepel (10-15% között változik). Ilyenkor ezen felül nem kötelező borravalót adni, de a helyi szokások szerint mégis célszerű vagy ajánlott lehet.

A borravaló fontos eleme a személyes kapcsolat, tehát a szolgáltatást nyújtó személynek jár, ám esetenként mégsem neki kell adni, hanem szolgálati felettesének (főportás, fizetőpincér, főpincér). Ilyenkor ő osztja szét a borravalót. Ha egy bizonyos szolgáltatásban többen vettek részt, a borravalót közöttük arányosan kell szétosztani.

A túl kicsi és a túl nagy borravaló egyaránt helytelen. Az előbbi sértésnek számíthat, és sértő visszautasítást eredményezhet, az utóbbi indokolatlan, szokásellenes és kellemetlen formában megnyilatkozó túlzott elvárásokat támaszthat, vagy felvágásnak tűnik.

A változó szokások a borravaló adásánál nemcsak hazánkban tapasztalhatók. Egy osztrák vendéglátó szakember szerint a borravaló az utóbbi években a felére csökkent, a vendégek egyre kritikusabbak. A korábbi 15% mások szerint 10% felé közelít. Ausztriában általában több borravalót adnak, mint Németországban, az USA-ban viszont szigorúan ragaszkodnak a 15%-hoz, sőt bizonyos szolgáltatásokért fix borravaló jár, Kínában tiltott a borravaló (az ilyen tiltásokat azonban senki se vegye túl komolyan). Az angol etikett ma is 12,5% borravalót ajánl, azzal, hogy ha a vendég 10%-ot ad a számla fizetésekor, 2,5%-ot hagyjon aprópénzben az asztalon.

Tessék számolni!


In America, 10% - it is a low tip - an indication of poor service and in many American restaurants tips are split among all the servers. Our standard American 20% tip was well received by servers in restaurants we visited in Hungary.

Guest from USA

Amerikában, a 10%-os borravaló - ez alacsonynak számit – azt jelzi, hogy a szolgáltatás nem volt megfelelő. Több amerikai étteremben a borravalót szétosztják az összes pincér között. Tapasztalatunk alapján, az amerikai átlagos 20%-os borravalót a pincérek pozitivan fogadták azokban az éttermekben, amelyeket meglátogattuk Magyarországon.

Vendég USA-ból


Szallas.hu: Borravaló

A magyarok nagy része megszokásból ad borravalót, de maga akar dönteni annak mértékéről, a többség ezért elutasítja a számlába beépített szervizdíjat - derült ki a Szallas.hu friss felméréséből.

Borravalo A szakportál több mint 13 ezer vendég és 112 magyarországi szállásadó online válaszain alapuló kutatása szerint a magyarok többsége elfogadja és megszokta a borravalót: négyből csak egy ember mondta, hogy legszívesebben eltörölné.
A válaszadók nagy része ugyanakkor nem támogatja sem a számlán feltüntetett szervizdíjat, sem azt, ha a borravalót a szolgáltató beépíti az árakba. Tízből nyolcan ragaszkodnak ahhoz, hogy magunk dönthessenek mértékéről.
Arról, hogy mennyi a borravaló átlagos mértéke, megoszlik a fizetővendégek és a turizmusban dolgozók véleménye: a szolgáltatók szerint a többség maximum 5 százalék borravalót ad, míg a vendégek 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ennél nagyobb mértékben szokta kiegészíteni a számla végösszegét. Ugyanakkor nyolcból egy ember kapott már negatív megjegyzést a túl kevés borravaló miatt.
A közlemény idézi Szigetvári Józsefet, a Szallas.hu ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: a véleménykülönbség ellenére a megkérdezett szolgáltatók, főként a szállásadók szerint a magyarok nem zsugoribbak más nemzetek szülötteinél.
Az Év szállása versenyhez készült júliusi felmérésében a magyarok több mint 60 százaléka mondta azt, hogy elsősorban a kedves, segítőkész kiszolgálást díjazza a borravalóval, a szolgáltatás minőségével kapcsolatban alig egynegyedük szokta így kifejezni az elismerését. Az ügyvezető szerint azonban az idegenforgalomban dolgozók nem gondolják, hogy a kis összegű vagy hiányzó borravaló a minőségi kifogásokra utal. A megkérdezett szolgáltatók fele egyáltalán nem lát ilyen összefüggést, inkább például az anyagi lehetőségek korlátozottságára vezeti vissza a vendégek szűkmarkúságát - magyarázta az eredményeket Szigetvári József. A kiszolgálás, segítségnyújtás díjazásának szándéka magyarázza azt is, hogy a megkérdezettek közül tízből kilencen adnak plusz pénzt például a pincérnek. A válaszadók egyharmada ad pénzt egy szállodában a londinernek vagy éppen a takarítónak, a recepciós - aki többnyire a hivatalos papírmunkát intézi - már ritkábban kap borravalót.

MTI 2014. augusztus 5.


1092 Budapest, Raday utca 15 ♦ Tel.: 2176756 ♦ e-mail: info@vorospk.hu